If you don't mind broken things...


Vill dela med mig av Julie Millers sång ”Broken things”, den har gett mig tröst många gånger i livet.



You can have my heart
Though it isn't new
It's been used and broken
And only comes in blue
It's been down a long road
And it got dirty on the way
If I give it to you will you make it clean
And wash the shame away

You can have my heart
If you don't mind broken things
You can have my life if you don't mind these tears
Well I heard that you make old things new
So I give these pieces all to you
If you want it you can have my heart

So beyond repair
Nothing I could do
I tried to fix it myself
But it was only worse when I got through
Then you walked into my darkness
And you speak words so sweet
And you hold me like a child
Till my frozen tears fall at your feet

If you want it you can have my heart…


(Photo: Sara Hammarbäck)


In the spotligth; Andreas Sandlund


En musiker med fantastisk röst och budskap!


Jag har haft förmånen att en gång dansa till Andreas ackompanjemang på ett event i Solnahallen i slutet på 90-talet . Låten var ”Unglued” (skriven av Tait) och jag kommer ihåg att jag själv under dansen blev stark berörd av sången, musiken och budskapet, det är inte ofta det händer.

Andreas Sandlund är bosatt i Stockholm och har arbetat i musikbranschen i ett antal år nu.
Musikintresset började redan i ung ålder och Andreas startade ett eget band där han själv skrev musik och framförde den i många olika sammanhang. Inuti fanns en känsla av att detta var det han var ämnad till att göra.
Många år senare efter att ha jobbat som musiker med olika artister och olika projekt, återvände han till där allt började, nämligen att själv skriva och framföra sin musik.

År 2006 släpptes den första soloskivan "Diamond no 1" och här började ett nytt kapitel för Andreas.
Releasen följdes av spelningar, intervjuer m.m. Sånger från skivan vart senare spelade på radio utöver världen i länder som Australien, Italien, Holland, Storbritannien och Grekland m.fl.

Den senaste skivan heter "Sacred love". Jag rekommenderar er alla att klicka in på Andreas hemsida och lyssna http://www.andreassandlund.com/ 
(Andreas har även en sida på fb www.facebook.com/andreassandlundpage

Jag tror och hoppas att hans musik ska få betyda mycket för många människor runtomkring i världen.



(Photo: Rickard Eriksson)


In the spotlight; AnnaMaria Bergqvist

                                                                                                                                                

AnnaMaria är min "högstadieklasskompis-storasyrra" och hon är en sådan där person som det bara lyser om!
Hon har precis släppt sin debutskiva; ”Landa i Din kärlek”.
Jag njuter av hennes sånger, hon har en varm och ljuv stämma som berör.
Till vardags är AnnaMaria Bibel-engelska-lovsångsprofilslärare på June folkhögskola (fd Viebäck) och till hösten blir hon bibellärare på Mariannelunds folkhögskola.

Hennes skiva ”Landa i Din kärlek” innehåller 11 egenskrivna låtar. Texterna är självupplevda och många av sångerna handlar om vad vi kan känna och gå igenom här på jorden, samtidigt som de berättar om hoppet, om himlen och om Guds trofasthet. AnnaMaria brinner för att få beröra och förmedla hopp och tröst till människor. Skivans namn är även det råd hon vill ge till alla hon möter, nämligen att våga landa i Guds kärlek.


AnnaMaria besöker även gärna församlingar för att inspirera om mission (genom Distansbibelskolan ICBI).
Hon är omskriven som en ”mycket positiv motvikt till oss män som också är ute och träffar församlingar”.

Är du nyfiken? Klicka in på: http://www.myspace.com/annamariabe75  


In the spotlight; Linda Fändriks


"In the spotlight today" är en vacker hjältinna!

Linda och jag gick i samma klass på högstadiet och jag minns henne som en tjej med djup och talang.
Men jag visste inte vilken fantastisk röst hon ägde!!!
Linda är en hjältinna i mina ögon för hon vågar dela med sig av sig själv och sina erfarenheter för att stötta och hjälpa andra människor i livet.

Linda är född och uppvuxen i Leksand och Stockholm men bor sedan 2003 i Borlänge med sin sambo och sin son. Hon har i många år varit med i olika band och har spelat/sjungit allt från emo-pop till ödesmetall. De senaste åren har hon däremot enbart ägnat sig åt sin egen musik som hon framfört mestadels ihop med den Ålandsfödde musikern Ronnie Svenblad.

Hon har även i många år varit ute och föreläst om ”min uppväxt i en dysfunktionell famlij”. Föreläsningarna är riktade till ungdomar, skolpersonal samt andra vuxna som på olika sätt arbetar med unga. När hon sammanförde sin musik med sin livsberättelse föddes "Den innersta musiken". En föreläsning där musik och berättelser vävs ihop till en historia om personlig utveckling med musiken som vapen.


Linda har jobbat åt organisationen RUS och genom det arbetet skapades en reklamfilm för att uppmärksamma problem kring självskadebeteenden och ätstörningar ( http://youtu.be/8lNYvWuq8SE ).
Låten som framförs i reklamen heter "Shine" och man kan lyssna på den på Lindas hemsida. På hemsidan kan du även beställa hennes skiva, hennes bok och boka föreläsningar.
Så besök Lindas hemsida: http://www.e-music.se/


Ta dina chanser.



                                                                                                                                Photo: Sara Hammarbäck

Hur behandlar vi varandra och hur vill vi själva bli behandlade?
 
Om du visste att jag skulle dö i morgon, skulle du behandla mig annorlunda då?
Skulle du känna mer medlidande för mig, mer kärlek?
Skulle du berätta för mig hur mycket jag betyder för dig, vad jag gjort som du har uppskattat?
Hur jag genom att vara jag har förändrat ditt liv och dina tankar?
Faktum är att vi alla kan dö närsomhelst.
Lämna inte saker osagda, stäng inte in din kärlek och ditt medlidande.
Ta alla chanser du kan få att berätta för människor hur underbara dom är,
för du vet inte hur många dessa chanser är…

Och i allt du gör, gör det med kärlek!


IN THE SPOTLIGHT

Photo: Sara Hammarbäck


I kategorin "In the spotlight" skriver jag om fantastiska kreativa människor som jag mött i livet.
De har berört mig på olika sätt och välsignat mig (kanske utan att själv veta om det).

- Keep up the good work and keep sharing all the gifts that has been given you!

(Just to set the record straight; Alla människor som är omskrivna i min blogg delar kanske inte min trosuppfattning.)


Någonstans i Sverige finns...


Photo: Sara Hammarbäck


Jag känner en ung kille som flytt från sitt land av fruktan för sitt liv.
I detta krigshärjade land hade han bland annat bevittnat mordet på sin egen pappa.
Denna kille kom efter en omtumlande färd till slut fram till Sverige som ett ensamt flyktingbarn. Under flykten och väl i Sverige kände han sig dragen till korset som symbol och besökte olika byggnader med kors på. Efter en tid i Sverige blev han förälskad i Jesus och avsa sig sin muslimska tro. Detta förvandlade honom och gav honom hopp för framtiden.


Sverige har bestämt sig för att nu skicka tillbaka honom, med motivering att ”han kan ju ligga lågt med sin tro”. Hur tänker dom? I hans hemland är det döds straff för de som vänt den muslimska tron ryggen. Hur ska han kunna ligga lågt när han inte går i mosken som alla andra, inte som resten av befolkningen utövar ramadam och när hela hans hjärta vill sjunga ut hur mycket Jesus har betytt och betyder i hans liv?


Sista fråga är; Hur kan Sverige trots "mänskliga rättigheter och konventioner" idag skicka tillbaka människor till en säker död?



Letar du efter Danssara eller kanske DansSara?

  
                                                                                                             Photo: Björn Hammarbäck

Jag är ju inte den enda personen på nätet som kallar sig Danssara.
Jag tror att jag blivit kallad "Danssara" enda sedan jag började gymnasiet med inriktning
dans år 1993 (jag har några år på nacken ;)
Men förståeligt nog är jag inte den enda Sara:n som dansar här i världen, så här kommer
länkar till några andra fina bloggare med samma alias:

http://danssara.bloggspace.se/

http://danssara.blogg.se/


(Den danssara som ni hittar på fotosidorna flickr och stock photo/stock.xchng är jag.)

Det finns även ett skoföretag på nätet:
http://www.danssara.com/

Hoppas ni hittar rätt! :)



En julhälsning från PILOT :)


PILOT

  • Genre
          Pop/Dance
    Medlemmar
          Erik Hallåsen & Sara Hammarbäck
    Skivbolag
          Feedback Records
    Bakgrund

         
          Gruppen startades 1996. Pilot har sedan starten släppt två skivor:
          You better get used to it [CD,-01] Equality [CD,-98].
     
    Under perioden 98-03 spelade gruppen flitigt i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Med Veronica och Erik Hallåsen i spetsen.
    Bandet blev omtyckt genom skivorna ”Equality” och ”You better get used to it” samt sina intensiva scenframträdanden med dansare, DJ och en välregisserad ljussättning.

    Idag består Pilot av Erik Hallåsen och Sara Hammarbäck - sång.
    På scenen ser vi även ofta: Sara Östberg Diakité, Lydia Östberg Diakité och Hanna Sundin - dans/kör. Samuel Hammarbäck - synth/kör. Dj Ricky (Ricardo Sanchez).
    Bokningsagent
    Aktuellt
    De sista fyra åren har Pilot prioriterat familj och utbildningar, men nu känner de att det är hög tid för comeback. För närvarande skriver Pilot nytt material inför kommande spelningar och skiva.
    Besök gärna hemsidan: www.pilot-station.com 

    Försöker fixa designen...


    Har försökt fixa med designen i två dagar nu. Jag hittade www.snyggareblogg.se och efter mycket tid och arbete har jag äntligen lyckats få till det ok (hoppas jag).

    Fotografierna i headern är tagna av: Heli Lehtonen, Björn Hammarbäck, Sara Hammarbäck och Jan Östlund.

    I guess I should start writing something about me…


    My name is Sara. I enjoy singing, dancing, photography, teaching (dance), my family and friends. I believe in God and that you should follow the dreams in your heart, because they were put there for a reason!


    RSS 2.0