Psalm 23

I denna vackra film medverkar många fantastiska dansare jag känner. Se och njut av det som inte kan förklaras med ord, som måste upplevas genom ett annat språk där många sinnen möts...
  

dansfilm 2 from karin andelius on Vimeo.


In the spotlight; Henrik Lilliér


Henrik Lilliér alias Henrik Elofsson Diaz, som han hette när jag lärde känna honom, är en man med många talanger. Våra vägar korsades då vi båda arbetade på Scenverkstan i Botkyrka kulturskolas regi. Han står med ena benet i teater och film världen och med det andra i musik världen. Som singer/songwriter har han släppt skivan "Mer än snygg och glad" som är så bra, att när den kom ut köpte jag på mig en bunt för att ge bort i present till mina vänner.
När Henrik inte står på scenen så skriver han manus, poesi och undervisar.
Just nu är Henrik aktuell som gangstern "Becker" i Axel Peterséns kritikerrosade film Avalon.

Du hittar Henrik på open spotify här.
Du kan även spana in hans myspace, där du kan titta på musikvideoklipp m.m. 
Vill du köpa hans skiva så kan du göra det som download på Itunes :)


(Foto på skivomslaget: Sara Hammarbäck)

flickr

Photo: Sara Hammarbäck
Hej :)

Om någon undrar vart man kan se mina bilder kan ni klicka på länken nedan:

http://www.flickr.com/photos/27007319@N00/





Vartifrån kommer bilden du har av dig själ?

Detta är en otroligt intressant föreläsning i ett väldigt viktig ämne! Den är uppdelad i 2 delar och mycket sevärd.

RSS 2.0